Jämför din förbrukning med liknande hushåll

Har du hunnit testa vår uppgraderade app ännu?

Den hjälper dig att förstå och effektivisera din energianvändning.

Du kan bland annat jämföra din förbrukning med liknande hushåll. Du hämtar hem appen i App Store eller Google Play.

Varmt välkommen med dina synpunkter och önskemål – så att vi kan jobba vidare med att leverera en app som ger mervärde till dig som kund. Du kan mejla kornelia.dunkels@aleel.se eller ringa vår kundservice på 0303-33 24 00.

Läs mer om appen här!

Få larm vid onormalt hög eller låg elförbrukning

Trevlig energifylld fredag önskar vi på Ale El!

Ett helgtips från oss är att ladda ner vår uppgraderade app – som hjälper dig att förstå och effektivisera din energianvändning.

Du kan bland annat välja att få larm om du har onormalt hög eller låg elförbrukning. Du hämtar hem appen i App Store eller Google Play.

Varmt välkommen med dina synpunkter och önskemål – så att vi kan jobba vidare med att leverera en app som ger mervärde till dig som kund. Du kan mejla kornelia.dunkels@aleel.se eller ringa vår kundservice på 0303-33 24 00.

Läs mer om appen här!

Få bättre koll på dina fakturor!

Passa på att ladda ner vår uppgraderade app – som hjälper dig att förstå och effektivisera din energianvändning.

Du kan bland annat få bättre koll på dina fakturor och även ladda hem dem som en pdf. Du hämtar hem appen i App Store eller Google Play.

Varmt välkommen med dina synpunkter och önskemål – så att vi kan jobba vidare med att leverera en app som ger mervärde till dig som kund. Du kan mejla kornelia.dunkels@aleel.se eller ringa vår kundservice på 0303-33 24 00.

Exportera värdefull data

Har du hunnit ladda ner vår uppgraderade app ännu?

Den är fylld med smarta funktioner som hjälper dig att förstå och effektivisera din energianvändning.

Du kan bland annat skapa rapporter och exportera värdefull data. Ladda ner appen idag, den finns att hämta i både App Store och Google Play.

Varmt välkommen med dina synpunkter och önskemål – så att vi kan jobba vidare med att leverera en app som ger mervärde till dig som kund. Du kan mejla kornelia.dunkels@aleel.se eller ringa vår kundservice på 0303-33 24 00.

Vill du läsa mer om appen – klicka här!

Drönar-uppflygning för delar av Ale Els personal!

Igår genomförde delar av Ale Els personal det sista testet för att bli godkända att flyga med drönare.

Det kommer framåt vara ett bra komplement vid besiktning av elledningar för att fånga vinklar som personalen inte ser från marken.

Om du ser en drönare i fält tillsammans med personal från Ale El så är vi ute och besiktigar elledningar i området. Det kan vara bra att veta att vi aldrig filmar eller fotograferar någon – utan det är enbart elledningarna som är av intresse.

Följ din energiförbrukning timme för timme!

Vi har uppgraderat vår app – och fyllt den med smarta funktioner som hjälper dig att förstå och effektivisera din energianvändning – läs mer genom att klicka här!

Du kan bland annat följa din energiförbrukning timme för timme. Ladda ner appen idag,
den finns att hämta i både App Store och Google Play.

Varmt välkommen med dina synpunkter och önskemål – så att vi kan jobba vidare med att leverera en app som ger mervärde till dig som kund. Du kan mejla kornelia.dunkels@aleel.se eller ringa vår kundservice på 0303-33 24 00.

På gång i elnätet v 18!

Vi på Ale El avslutar ännu en energifylld arbetsvecka. Under vecka 18 har vi bland annat varit vid:

  • Kilandalinjen, där vi arbetar med de sista etapperna av det stora projektet för att drift- och vädersäkra elnätet. Längs omfattande delar av linjen river vi luftledningar och gräver ner kablar i marken. Det kommer därmed bli ett antal avbrott i området framåt och berörda kunder informeras löpande.
  • Nödinge, där vi under onsdagen utförde röjningsarbete längs den så kallade Hallbacke-linjen. Vi jobbar kontinuerligt med att besiktiga och röja träd vid elledningarna för att drift- och vädersäkra elnätet.

Vi passar även på att önska dig en fortsatt fin fredag och helg!

Varning för oseriösa aktörer!

I dagsläget vet vi att många oseriösa aktörer jobbar intensivt med att ringa, sälja och tyvärr även lura konsumenter. Det kan vara bra att veta att vi på Ale El inte samarbetar med några andra leverantörer.

Låter erbjudandet du får för bra för att vara sant? Då kanske det inte är sant! Sök upp mer fakta, läs villkoren och tacka inte ja över telefon.

Du kan såklart alltid höra av dig till vår kundservice om du har funderingar!

Vi välkomnar våra nya medlemmar!

I höstas välkomnade Ale El Ekonomisk förening ett flertal nya medlemmar – bland annat Anders Sporre, 55 år.

Anders bor tillsammans med sin fru och fyra hundar i Skepplanda, medan de två döttrarna har flyttat hemifrån. Idag sköter han sin skogsgård på heltid, efter att ha sålt sin del i Surte Åkeri och Surte Lagerservice till sina syskon. Ibland hjälper han även till med lossningar av fartyg på åkeriets hamnanläggning när de behöver hjälp. Vi passade på att fråga Anders om hans nya medlemskap.

Hur fick du information om medlemskapet?
Då min syster Camilla är ordförande i dotterbolaget Ale El Elhandels styrelse fick jag klart för mig att det var en god idé att bli medlem. Jag är med i Södra Skogsägarna och har sett fördelarna och styrkan att vara med i en ekonomisk förening.

Vad tycker du är det bästa med att investera i Ale El?
Jag hoppas att jag ska kunna få vara med och värna om och stärka en trygg, driftsäker elförsörjning i Ale. Detta är väldigt viktigt för oss då vi bor så att säga ”mitt i skogen”. Jag hoppas även att värdet på Ale El Ekonomisk förening ska utvecklas och komma medlemmarna till godo.

Slutligen, vad är det bästa med att bo i Ale kommun?
Det bästa med Ale är platsen vi bor på, den är helt enkelt magisk.