Sveriges bästa kundservice

Vi finns alltid till hands när du har något att fråga om. Du finner många svar här på vår hemsida, och du är alltid välkommen att besöka, ringa eller maila oss. Vi hörs!

Våra öppettider

Måndag till fredag kl. 7.00-16.00, lunchstängt kl. 12.15 till 13.00
Besöksadress: Lunnavägen 2, Alafors
Telefon: 0303-33 24 00
Våra telefontider är kl. 07.00 till 16.00
Du kan också skicka e-post till oss  info@aleel.se

Felanmälan / Jour:

Även om kontoret har stängt så kan du nå vår dygnet runt jour på följande telefonnummer:
Dagtid 0303-33 24 00
Jourtid 031- 703 16 16


Se avvikande öppettider här.

 


Frågor och Svar

Är det något du undrar över? Vi har samlat de vanligaste frågorna som vi får till vår kundtjänst. Klicka på knappen för att komma till vår frågebank.

Till frågebanken

Din förbrukning

På Mina Sidor kan du följa din egen elanvändning timme för timme med dagliga uppdateringar och öppna dina fakturor. Finns även som APP för iOS och Android.

Läs mer

Ska du flytta?

Vare sig du ska flytta in eller flytta ut så är du skyldig att göra en anmälan. Kontakta vår kundservice för hjälp eller skicka in anmälan via vår webb.

Läs mer

Felanmälan

Hoppsan, sitter du strömlös? Gå igenom vår checklista för att utesluta att felet ligger hos er, om det inte löser ert problem är ni välkommna att kontakta oss!

Läs mer

Spara energi med våra tips

Energieffektivisering är bra för den egna plånboken och bidrar också till miljön. Vi har samlat användbar information om hur du kan börja effektivisera mera.

Läs mer

Varför ska jag välja Ale El?

Våra ledord; Nära, Tryggt, Enkelt präglar vårt arbetssätt. Med kundupplevd närhet, trygghet och enkelhet ska Ale El ha Sveriges nöjdaste kunder.

Upptäck oss